goederen (c) Anna Carlier
en gastschrijvers





zaterdag 30 november 2013

Hersenspinsels. 3. Rechter helft, benedenverdieping, deur 1 (de enigste deur, das een groene deur, met levende eekhoorntjes die er over huppelen, eigenlijk lijkt het een beetje op een boom, maar het is wel een deur) Gewoon gezelligheid-verdiep






zomerse geuren, gemaaid gras, zweet, potloodslijpsel, boeken, rozen en druiven en wijngaarden, zonnecrème gemengd met zeewatergeur, citroengeuren, zoutig (ik weet het, het lijkt een smaak, maar er bestaat ook een zoutige geur), zoetig (hetzelfde, en ja het zijn twee verschillende dingen, maar ja ze komen allebei in de zomer voor), uw zweet,
geen parfum, men doet meer parfum aan in de winter volgens mij
waarom
om de duistere, zoete geuren van de winter te verfrissen
in de zomer (eigenlijk vanaf de lente) strooit je lichaam feromonen uit in alle soorten vormen, fleur
de fleur van het jaar, omvat de geur van lichamen, ongeparfumeerde, licht zwetende, maar bloemende lichamen
kamperfoelie (staat in onze tuin), verse ijsthee, karamel (voor op mijn ijsje), de geur van de zon die ik terug vind in mijn katten als ze in de zon gelegen hebben
ik ben geen hondenmens
ook geen kattenmens
ik ben een mensenmens

ik zie haar daar staan, ga naar haar toe, beweeg mijn hoofd in knikjes naar rechts, blijf staan op een afstandje van haar, ze kijkt niet naar mij
ik wou dat ze keek, naar mij
ik wil een blik van dat schepsel
wat oogcontact gefrutseld
ik zie haar daar staan, blijf staan, beweeg mijn hoofd in knikjes naar mijn voeten, blijf staan
ze kijkt naar mij
ik wou dat ze niet keek, naar mij
ik vermijd een blik van dat schepsel
wat oogcontact, frustrerend
het dromen van tegenstrijdigheden
het willen van paradoxale situaties

gaat gij echt soms onder uw bureau zitten?
ja, echt
waarom?
gewoon, uit gezelligheid

Er woont een muis daar in die theepot
een witte muis
een witte veldmuis
ze heet Jef
ja, het is een vrouwtje
Muizen kunnen heel vies zijn, maar deze gaat elke dag naar mijn poembak in de keuken, springt op het pompje van de zeep, gaat rollen in de kwak zeep die er dan ligt
en springt dan in het afwaswater dat er nog staat van de dag daarvoor
dan rent ze weer naar de theepot
die rode theepot
maar ik denk dat ze slaapt nu

ma gaat gij echt soms onder uw bureau zitten?
ja, echt
waarom?
gewoon, uit gezelligheid
of misschien, omdat ik mij wil verstoppen

Er gaat een spel gespeeld worden
100 mensen met een paard
Waaronder ik en mijn vader
Het spel is dat je met je paard in zoveel mogelijk auto's moet gaan zitten.
Het is zeer spannend, want als je niet genoeg auto's behaald word je geschrapt.
Mijn vader heeft angst om mij te verliezen, ik heb angst om mijn vader te verliezen.
We starten, mijn vader heeft een zwart paard. Ik heb geen paard.

ma gaat gij echt soms onder uw bureau zitten?
ja, echt
waarom?
gewoon, uit gezelligheid
of misschien, omdat ik mij wil verstoppen
als ik geen zin heb in de afwas
of ik verstop mij voor iemand die mij wil kietelen
maar soms ook echt gewoon, uit gezelligheid
als ik muziek luister of een boek lees