goederen (c) Anna Carlier
en gastschrijvers





woensdag 4 december 2013

Hersenspinsels. 4. Linker helft, beneden verdieping (heeft vrouwentongenplant in de hand) Denken over denken-verdiep





snosterpartijtjes, ik heb het over snosterpartijtjes
geen idee wat het zijn, maar ik het het er over
(zoals veel mensen, die geen idee hebben waarover ze het hebben maar toch doen alsof ze het hebben en maar door en door en door gaan)
discussies maar dan op de gelijkvloerse hersencapaciteiten
neenee, misschien stel ik het nu te erg voor, ze toen toch gewoon hun best om, ja ze doen gewoon hun best

ge doet het zelf, ge zijt een groot snosterpartijtje

dus hij offert zich op aan de wetenschap
hij is ziek, en hij en nog andere patiënten krijgen medicatie
maar de helft krijgt echte medicatie en de andere helft placebo
na twee maanden zullen we zien
ik zeg da we zullen zien
eerst kijken

ik voel mij geplant
geplant tussen de groene minuscule wilgen
of ben ik de reus
geroest in de grond
om mijn eigen schuld
vleugels worden rot
en voeden de grond, waarin mijn voeten staan
weer vaster, steeds vaster geplant

dit is Herman
Herman denkt niet zo graag
hij denkt niet zo in gedachteachtige gedachten als mij
en dus ook niet zo veel
maar het is ook geen dommerik ze
mijn Herman
Hij is specialer dan mijn andere planten, daarom mag hij bij mij in bed

blijft het interessant om deze dingen aan u te vertellen, bent u nog geboeid naar mij aan het luisteren of kan het u allemaal niet meer schelen
het kan mij alleszins allemaal niets meer schelen, u bent dan ook maar toeschouwer
u hoeft niet te oordelen over wat er omgaat in mijn hoofd, het is er, en ik ga het niet verstoppen omdat u niet langer geboeid kan blijven
misschien zou u beter eens in uw eigen hoofd gaan snuisteren en zien wat voor schade er is aangericht vooraleer u het boeien aan mijn rekening overlaat
vergeet uzelf niet en uw hersenen, uw hoofd, uw gedachten en woorden, uw verzinsels en uw hersenspinsels
(vergeet ze niet)

ik krijg van mijn moeder elk jaar een spaarpot, ik heb zo een varken, maar ook een kikker, een brievenbus, een ei, een blauwe theepot, een circusneus, een jerrycan, een blik, een kistje, een mini-drumstel, een rode theepot
stuk voor stuk gruwelijk lelijke dingen
maar als mijn moeder komt dan zet ik ze op mijn schouw, tussen de rest, tussen al de rommel

tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut
ik tuut tuut tuut ben tuut tuut tuut geen tuut tuut tuut locomotief tuut tuut tuut tuut ik tuut tuut ben tuut tuut tuut ook tuut geen tuut fuut tuut
ik ben een mens

en ge zit in mijn hoofd
interessant, naar het schijnt