goederen (c) Anna Carlier
en gastschrijvers





vrijdag 18 november 2022

holen

 



Er doolt een man in mij

Rusteloos

Soms klemt hij zich met armen en benen

(Af en toe met tanden)

Om mijn borstbeen

En weigert te vertrekken

Zelfs nadat ik het vriendelijk vraag

Zelfs nadat ik smeek

Zelfs nadat ik scheld en roep 

hem uitmaak voor buikloopgorgelaar

Hij klemt zich steviger vast

Spuwt in mijn longen

Zelfs als ik mijn hele lijf doe beven

Als ik schud met heel mijn hebben en houden

Hij houdt vol

Hij lost niet

Mijn adem stokt 

Een vaag deken drukt me naar beneden

Verstopt vinden slechts tranen hun weg naar buiten


Wat heeft Lotta aan?

Freek werpt een vraag onder het deken.


Een witte berenjas.

Een roze wollen sjaal.


Ze lacht naar mij.


De man zwemt langzaam weg.

Hij werpt een snik en gaat weer in mijn aderen wonen.