goederen (c) Anna Carlier
en gastschrijvers





maandag 4 januari 2016

tekst van het huilen




            misschien had ik het al eens gezegd
            dat van dat huilen
            dat het vanbinnen begint
            en dan gaat puilen
            ge loopt over als het ware
            ook als ge het niet wilt
            en het is niet als koken
            het is eerder een glinstering
            als ik twee kleine krekels zie
            dan bulkt er iets vanbinnen
            op een zachte vleiende manier
            dan loop ik over en
            ben ik de kleinste beek
            op aarde
            en wil ik zingen
            en ook zwijgen
            wat dan klinkt als stil gesnik
            enkel en alleen omdat
            die twee krekels zo zielig
            naar elkaar kijken
            en ik zie hun verdriet
            dan huil ik
            loop ik over
            ben ik een eenzaam krekellied